Sprzedaż na Amazonie

Amazon to największa platforma e-commerce na świecie. Zyskuje popularność w wielu państwach, a jej potencjał doceniają również polscy przedsiębiorcy, którzy coraz chętniej rozpoczynają działania. Poznaj ogromne możliwości rozwoju swojego biznesu, jakie daje platforma i dowiedz się, jak prowadzić skuteczną sprzedaż na Amazonie. Poznaj potencjał Amazona!

Amazon dla firm jest niczym potężna trampolina do zwiększania zasięgu i prężnego rozwoju. Sieć jest największą, globalną marką, zajmującą się sprzedażą za pośrednictwem Internetu. Zastanawiasz się, skąd jej popularność? Dlaczego warto rozszerzyć swoje działania o ten kanał dystrybucji i rozpocząć sprzedaż na Amazonie?  Prezentujemy więc kilka atutów:

  • Możliwość docierania do potencjalnych klientów na całym świecie;
  • Niskie koszty prowadzenia działań na platformie;
  • Szerokie możliwości reklamy towarów;
  • Budowanie zaufania klientów do marki i zwiększanie jej rozpoznawalności;
  • Uproszczone modele logistyki i dystrybucji;
  • Możliwość automatyzacji sprzedaży na Amazon;
  • Bezpieczeństwo i wsparcie ze strony ekspertów Amazon.

Jak zacząć sprzedaż na Amazonie?

Zanim rozpoczniesz sprzedaż na Amazonie i wkroczysz na nowe rynki, powinieneś założyć konto. Dokonanie rejestracji wymaga wypełnienia formularza oraz załączenia skanów dokumentu potwierdzającego tożsamość (np. dowodu osobistego czy sądowego odpisu z KRS), skanu dokumentu potwierdzającego adres zamieszkania, numeru karty kredytowej i numeru konta, na które będą wpływać środki z Amazon[1].

Na początku niezbędne będzie też wybranie odpowiednie typu konta:

  • Basic – jest darmowe, lecz pozwala na sprzedaż do 40 sztuk produktów miesięcznie. Oprócz prowizji, wymaga uiszczania stałej opłaty za każdy sprzedany produkt w wysokości 0.99 EUR albo 0,75 GBP.
  • PRO – umożliwia sprzedaż nieograniczonej liczby produktów, bez stałej opłaty za każdy przedmiot (oprócz prowizji). Wymaga opłaty abonamentowej w kwocie 39 EUR lub 25 GBP miesięcznie. Daje dodatkowe możliwości sprzedawcom – m.in. pozwala na dodawanie produktów w zbiorczym pliku czy tworzenie manualnych listingów produktów.

Mając już zweryfikowane konto, możesz przejść do wyboru produktów do sprzedaży, stworzenia listingu produktów lub dodania ich do istniejących list (w przypadku resellingu towarów znanych marek), a także wybrać model logistyki i dystrybucji. Mając wszelkie formalności za sobą, pora na skuteczną reklamę oraz prowadzenie sprzedaży na Amazon i docieranie do nowych klientów. Istotne jest również budowanie ich zaufania poprzez wywiązywanie się z zasad wynikających z regulaminu.

Więcej informacji na ten temat znajdziesz w artykule: Sprzedaż na Amazonie – co musisz wiedzieć, zanim zaczniesz.

Pierwsze kroki na Amazonie mogą wydawać się dość trudne, dlatego dobrą alternatywą dla początkujących sprzedawców będzie pobranie e-booka o sprzedaży na Amazon (link: https://www.nethansa.com/pl/sprzedaz-na-amazon-ebook/) czy też skorzystanie z pomocy ekspertów Nethansy, zajmujących się optymalizacją, automatyzacją i maksymalizacją sprzedaży na Amazon. Mamy nadzieję, że nasz artykuł nieco rozwiał Twoje wątpliwości i już wiesz, jak ogromny potencjał ma największy marketplace na świecie.


[1] https://omnipack.pl/blog/jak-sprzedawac-na-amazonie/

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here