Jak zoptymalizować Google Moja Firma

Kiedy Twoja firma została już zweryfikowana, nadszedł czas, aby zająć się optymalizacją Google My Business. Być może zadajesz sobie pytanie: Jak mogę edytować moją stronę biznesową Google? Cóż, możesz aktualizować swoje dane w dowolnym momencie. Wystarczy przejść do pulpitu nawigacyjnego GMB i wybrać wpis, który chcesz zaktualizować.

Bądź dokładny w informacjach o swojej firmie

Podaj jak najwięcej informacji o swoim biznesie, jak to tylko możliwe. Dołącz zdjęcie profilu biznesowego, godziny pracy, dzień i rok otwarcia, obszar, w którym działasz, link do strony internetowej, numer telefonu służbowego, zakres cenowy produktów/usług i tak dalej – radzi dalej https://efectownia.pl/prowadzenie-social-media/.

Jest to bardzo ważny krok, ponieważ nawet jeśli ludzie mogą sugerować zmiany, lepiej jest mieć rację za pierwszym razem. Ponadto, Google bierze pod uwagę trzy czynniki podczas ustalania rankingu lokalnego SEO:

  • Trafność – Czy Twoja lista Google My Business dobrze pasuje do zapytania wyszukiwania?
  • Odległość – Jak daleko jesteś zlokalizowany od swoich klientów?
  • Prominencja – Czy Twoja firma jest dobrze znana?

Często loguj się na swoje konto, aby upewnić się, że wszystkie szczegóły są aktualne. Pamiętaj, że pojawienie się nowych edycji może potrwać do 60 dni, a niektóre informacje – takie jak licencjonowane dane od stron trzecich i publicznie dostępne informacje, na przykład – nie mogą być edytowane.

Daj ludziom wizualny obraz swojej firmy

Ludzie to istoty wizualne i to, jak postrzegają Twoją firmę, ma znaczenie. Traktuj swoją listę Google Moja Firma jak każdy inny profil w mediach społecznościowych. Dodaj swoje logo, zdjęcie okładki i wszelkie dodatkowe obrazy, które pozwolą odwiedzającym poczuć Twoją markę i/lub lokalizację.

Upewnij się, że zamieściłeś zdjęcia i informacje o swoich produktach. Radzimy zapoznać się z https://efectownia.pl/prowadzenie-social-media/. Czy są one namacalne, jak posiłek w restauracji, czy niematerialne, jak oprogramowanie, posiadanie ich jako części wpisu biznesowego jest niezwykle korzystne dla lokalnej strategii SEO. Wiele firm pomija funkcję produktów, więc gdy ją wykorzystasz, nie tylko sprawisz, że Twój profil będzie pełniejszy, ale także będziesz miał przewagę nad konkurencją.

Bądź na bieżąco z klientami

Jeśli zmieniasz lokalizację, zmodyfikuj godziny pracy, jeśli to konieczne, i zmień dane kontaktowe. Powinieneś zaktualizować swój profil tak szybko, jak to możliwe. Dodatkowo, jeśli chcesz poinformować swoich klientów o nowych produktach, ofertach specjalnych lub wydarzeniach, możesz udostępnić post na ich temat.

Utrzymanie świeżości profilu zachęci klientów do zaangażowania się w Twój cyfrowy i fizyczny sklep, co zwiększy zaufanie do marki i podniesie sprzedaż.

Pokaż specjalne cechy swojej firmy

Google Moja Firma umożliwia dodawanie specjalnych funkcji do wpisu w zależności od kategorii działalności. Na przykład restauracje mogą udostępniać menu, usługi mogą dodać przycisk rezerwacji lub wiadomości, a małe i średnie firmy mogą wyświetlać swój katalog produktów itp. Jeśli chcesz dodać specjalną funkcję, ale nie znajdujesz jej wśród opcji profilu, to może warto zmienić kategorię biznesu.

Wykorzystaj recenzje na swoją korzyść

Opinie klientów są ważne zarówno dla reputacji Twojej firmy, jak i dla rankingów Google. Ludzie ufają innym ludziom bardziej niż reklamom online, więc skup się na dostarczaniu wspaniałych doświadczeń i zachęcaniu klientów do dzielenia się nimi w sieci. Dodatkowo, upewnij się, że odpowiadasz na wszystkie recenzje, aby pokazać klientom, że cenisz ich opinie. Wyraź wdzięczność za pozytywne komentarze. Przyjmuj krytykę, przepraszaj i odpowiadaj na wątpliwości. Udzielaj dobrych odpowiedzi na pytania. Takie interakcje mogą ręczyć za Twój profesjonalizm, pokazać, że jesteś aktywny i wiarygodny oraz pomóc w budowaniu lojalności.

Podsumowanie

Jeśli chcesz mieć pewność, że Twoja firma zostanie łatwo znaleziona za każdym razem, gdy ktoś będzie szukał jej w wyszukiwarce Google i Mapach Google, rozważ optymalizację konta Google Moja Firma. Korzyści z Google Moja Firma jest mnóstwo. Nie tylko będziesz w stanie zoptymalizować lokalną widoczność swojej firmy, ale także będziesz w stanie stworzyć lepsze doświadczenia dla swoich klientów. Nie spiesz się z wypełnianiem i optymalizacją konta GMB, aby nie przegapić jednego z najlepszych sposobów na zwiększenie pozycji w wyszukiwarkach!

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here